algemene voorwaarden CarCarePlus


Artikel 1 - Begripsbepalingen

1.1. CarCarePlus:

autopoetsbedrijf in Nijkerk, gespecialiseerd in het reinigen en poetsen van auto’s. CarCarePlus verricht de werkzaamheden in opdracht van de klant.

1.2. Klant:

de persoon die bij CarCarePlus een reservering plaatst voor het reinigen van het voertuig. (Zowel zakelijke als particuliere klanten) 

Artikel 2 - Verplichtingen en bevoegdheden van CarCarePlus

CarCarePlus is :

2.1. bevoegd het voertuig van de klant te verplaatsen.

2.2. verplicht aan de klant op diens verzoek zijn rijbewijs en legitimatiebewijs te tonen.

2.3. bevoegd wijzigingen aan te brengen in o.a. de stand van de stoel en de spiegel, welke noodzakelijk zijn voor een veilig gebruik van het voertuig.

2.4. verplicht zich met vakbekwaam personeel, het voertuig van de klant te verplaatsen.

2.5. verplicht de werkzaamheden op deugdelijke wijze te verrichten.

2.6. bij het in ontvangst nemen van het voertuig, samen met de klant de huidige staat van het voertuig visueel vast te stellen. Eventuele schades worden genoteerd.

 

Artikel 3 - Verplichtingen en bevoegdheden van de klant

3.1. Indien CarCarePlus ter plaatse komt om een voertuig te poetsen dan dient er een goede ruime werkplek te zijn.

3.2. Ervoor te zorgen dat alle apparatuur (elektronica) is uitgeschakeld. CarCarePlus zal slechts gebruik maken van de elektronica die nodig is voor het verrijden van het voertuig (o.a. verlichting, spiegelbediening, stoel). Indien het voertuig van de klant niet start, zal CarCarePlus geen actie ondernemen om het voertuig te starten, tenzij de klant dit wenst. Het risico ligt dan bij de klant die CarCarePlus opdracht heeft gegeven.

3.3. Dat er geen waardevolle spullen in het voertuig worden achtergelaten. Mochten er toch waardevolle spullen in de auto blijven liggen dan ligt de verantwoordelijkheid bij de klant.

3.4. Er voor zorg te dragen dat het voertuig tijdens de werkzaamheden van CarCarePlus afdoende verzekerd is.

3.5. Na afloop van werkzaamheden dient opdrachtgever het voertuig te controleren of de werkzaamheden correct zijn uitgevoerd, waarna de factuur per overschrijving, of via een "tikkie" voldaan dient te worden. Mogelijkheid tot betaling op nacalculatie is alleen mogelijk voor zakelijke klanten indien CarCarePlus hier toestemming voor geeft.

 

Artikel 4 - Aansprakelijkheid

4.1. Het laten reinigen van het voertuig van de klant geschiedt geheel op eigen risico.

4.2. CarCarePlus heeft de bevoegdheid en het recht om het voertuig van de klant te verplaatsen.

4.3. CarCarePlus is niet aansprakelijk voor direct door de klant geleden vermogensschade uitsluitend met betrekking tot het voertuig die te wijten is aan opzet of grove schuld van CarCarePlus.

4.4. CarCarePlus sluit iedere aansprakelijkheid ter zake diefstal/inbraak of schade uit.

4.5. Wanneer de klant niet tevreden is met de uitgevoerde werkzaamheden door CarCarePlus en dit binnen 14 dagen na uitvoering van die werkzaamheden en met gegronde redenen kan onderbouwen, dient de klant CarCarePlus altijd de mogelijkheid te bieden de werkzaamheden te herstellen. CarCarePlus kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor de kosten gemaakt door de klant bij derden, tenzij dit in overleg met CarCarePlus is gegaan.

 

Artikel 5 - Annuleren

5.1. Als de klant de reservering wenst te annuleren, kan deze CarCarePlus  bellen, e-mailen of een WhatsApp bericht sturen. De klant dient dit wel uiterlijk 24 uur voor aanvang van de behandeling aan te geven.  Er worden dan geen annuleringskosten in rekening gebracht.. Wanneer de klant de reservering later annuleert dan CarCarePlus in dit artikel aangeeft, of niet komt opdagen op de afgesproken tijd en plaats, brengt CarCarePlus 50% van het totaalbedrag in rekening bij de opdrachtgever.

 

Artikel 6 - Tarieven

6.1. Genoemde of vermelde prijzen op de website van CarCarePlus zijn inclusief BTW.

6.2. CarCarePlus behoudt het recht de tarieven tussentijds te wijzigen. Deze wijziging geldt niet voor reeds gemaakte reserveringen.

6.3. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen dient betaling voor zakelijke klanten te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum.

6.4. Betaling geschiedt via: PIN, een overboeking of via een Tikkie.

 

Artikel 7 - Overmacht

7.1 Onder overmacht moet worden verstaan elke omstandigheid buiten onze macht die van dien aard is, dat naleving van de overeenkomst in redelijkheid niet van ons kan worden gevergd (zogenaamde niet toerekenbare tekortkoming in de nakoming). Onder overmacht wordt mede verstaan: oorlog, onlusten en vijandelijkheden van welke aard ook, blokkade, boycot, staking, natuurrampen, epidemieën, gebrek aan grondstoffen, verhindering en onderbreking van de transportmogelijkheden, storingen in ons bedrijf of in het bedrijf van onze leveranciers, niet-nakoming door onze leveranciers van hun verplichtingen jegens ons, in- en uitvoerbeperkingen, belemmeringen veroorzaakt door maatregelen, wetten of besluiten van internationale, nationale of regionale (overheids-)instanties, overlijden.

7.2 Indien CarCarePlus  door overmacht de overeenkomst niet (tijdig) kan nakomen, heeft CarCarePlus  het recht de overeenkomst op een later tijdstip uit te voeren, dan wel de overeenkomst als ontbonden te beschouwen.  Ingeval van overmacht kan er geen aanspraak worden gemaakt op een  schadevergoeding.

 

Artikel 8 - Privacy

8.1. CarCarePlus werkt met hoge ethische standaarden en respecteert uw privacy. Daarom verstrekken wij in geen geval uw persoonsgegevens aan derden.

8.2.CarCarePlus verwerkt persoonlijke gegevens van klanten en bezoekers in overeenstemming met de privacyverklaring (privacy statement) die op onze website is gepubliceerd.

 

Artikel 9 - Slotbepaling

9.1. .Bij CarCarePlus streven we naar een optimale service. We behouden ons het recht voor om in specifieke gevallen, en zonder verdere toelichting, af te zien van het uitvoeren van een opdracht.

9.2. CarCarePlus is een in Nederland geregistreerd bedrijf.

9.3 Het Nederlands recht is op onze diensten van toepassing.


CarCarePlus

Beurtschipper 14 d.

3861SC  NIJKERK

 

Tel. 06-39575508

(op werkdagen 07.00 - 17.00)

info@carcareplus.nl

 

Openingstijden

Maandag tot en met Vrijdag

08.00 uur tot 17.00 uur